Garantibetingelser for brugte telefoner
Vi tilbyder 12 måneders garanti og 14 dages returret på alle vores brugte telefoner. Hvis du har fortrudt dit køb, kan du bruge det åbne køb ved at følge trinene i vores returhåndtering
Hvis det derimod drejer sig om et ødelagt produkt, som du ønsker at klage over, se vores garantioplysninger nedenfor.
Garanti
Garantien dækker tekniske fejl. Den dækker ikke fysiske skader som følge af unormal brug eller ydre påvirkninger som faldskader, fugt- og vandskader eller snavs.Vi tilbyder en hurtig garantiproces og starter din sag inden for 48 timer efter modtagelse af din telefon.
Hvad er dækket af garantien?
- Originale defekter, der eksisterede, da du modtog produktet
- Hvis vi ikke er i stand til at gendanne din telefon til dens oprindelige tilstand, vil vi i første omgang erstatte den med en lignende telefon, hvis dette ikke er muligt vil du modtage en refusion
Hvad er ikke dækket af garantien?
- Ydre påvirkning: Hvis fejlen skyldes fysiske skader forårsaget af ydre påvirkning
- Normal slitage: Normal slitage på telefonen eller batteriet er ikke dækket af garantien
- Revner i glas: Skader eller revner i skærmen er ikke dækket af garantien
- Virusfjernelse: Garantien gælder ikke for fjernelse af vira eller malware
- Softwarefejl: Problemer relateret til defekt software er ikke dækket af garantien
- Ændret IMEI/serienummer: Hvis der er blevet manipuleret med telefonens IMEI eller serienummer, udløber garantien
- Selvreparation: Hvis du selv eller en anden tredjepart har åbnet telefonens chassis, ophører garantien med at gælde
- Vandskade: Fejl som følge af eksponering af telefonen for vand og/eller damp er ikke dækket af garantien
- Datatab: Vi er ikke ansvarlige for, at dine data bliver sikkerhedskopieret, og ethvert datatab kompenseres ikke
- Forsendelsesskader: Skader, der opstår på grund af dårligt emballerede varer, er ikke dækket af garantien
Bemærk venligst, at iPhonebutiken brugte telefoner ikke er dækket af Apple begrænsede garanti eller Apple Care.
Returproces
Når du sender din telefon til os, er det vigtigt at gøre dette korrekt. Hvis du følger nedenstående trin, vil returneringsprocessen gå hurtigere, og risikoen for mulige forsinkelser reduceres.1. Udfyld vores returformular
For at starte din sag skal du udfylde vores returformular. Du kan finde den her
Beskriv så detaljeret du kan, hvilke fejl din telefon har, så vi nemmere kan komme i gang med dit etui.
2. Sikkerhedskopier dine data
Inden du sender din telefon til os, er det vigtigt, at du sikkerhedskopierer dine filer og data. Det sikrer, at du får dine filer tilbage, når du starter din reparerede telefon op. Vi er ikke ansvarlige for tab af data.
3. Deaktiver "Find min iPhone "
Før du sender din telefon til os, skal du deaktivere "Find min iPhone ". Hvis denne funktion er aktiveret, kan vi ikke starte din reparation.
Skulle "Find min iPhone " være aktiveret, når vi modtager din telefon, kontakter vi dig, inden returneringsprocessen kan begynde. Modtager vi ikke svar fra dig inden for 14 dage, sendes telefonen tilbage til dig uden handling. Du vil blive opkrævet 250 SEK for returomkostningen.
4. Pak din telefon
Det er dit ansvar, at din telefon er pakket og afsendt på en sikker måde. Sørg derfor for at tjekke disse punkter, inden du sender det til os.
- Sørg for, at din telefon er slukket
- Fjern dit SIM-kort
- Medtag ikke tilbehør såsom skaller, etuier eller opladere
- Pak telefonen i en robust pakke, såsom en papkasse
- Sørg for, at æsken er godt polstret, og at telefonen ikke kan bevæge sig frit inde i æsken
- Sørg for, at telefonen ikke kan startes inde i emballagen
- Sørg for, at den ydre kasse ikke har nogen gamle forsendelsesetiketter eller stregkoder. Hvis du genbruger en karton, skal disse dækkes
- Vedhæft det forudbetalte fragtbrev, som du har modtaget fra os via e-mail. Bruger du dette, er vi ansvarlige for, at produktet finder vej til os
5. Indsend telefon
Når du har pakket din telefon omhyggeligt og påsat fragtetiketten, er din pakke klar til at blive sendt til os. Aflever det til en postagent.
Reparationsproces
Når vi modtager din telefon, begynder garantiprocessen inden for 48 timer.Hvis vi finder en fejl på telefonen, der er dækket af garantien, vil vores tekniker ordne det. I tilfælde hvor reservedele er svære at finde, utilgængelige eller telefonen ikke er værd at reparere, vil vi erstatte dig med en anden enhed af samme model og stand. Erstatningsenheden vil være i samme stand som den, du sendte ind.
Normalt tager garantireparationer omkring 7 arbejdsdage fra den dag, din telefon ankommer til os. Står der derimod reservedele på listen, kan reparationstiden være længere end det. Vi giver dig besked, hvis reparationen tager længere tid end planlagt.
Hvis din garanti er udløbet eller ikke dækker specifikke skader, tilbyder vi reparationer mod et gebyr. Vi giver dig først et gratis overslag på, hvad reparationen vil koste. Hvis du vælger at acceptere omkostningsforslaget, vil vi udføre reparationen og derefter debitere dig. For alle udskiftede dele og betalte reparationer tilbydes en 12-måneders garanti. Hvis du vælger at afslå omkostningsforslaget, sender vi telefonen tilbage til dig uden handling til en forsendelsesomkostning på SEK 250.
Når din reparation er fuldført, vil telefonen blive sendt tilbage til dig.